Slimmer communiceren via de Berichtenbox voor bedrijven
De Berichtenbox voor bedrijven biedt gemeenten de kans om hun communicatie te verbeteren. Van belastingaanslagen tot vergunningaanvragen, alles kan nu sneller, veiliger en efficiënter.
De Berichtenbox is een beveiligd digitaal platform voor communicatie tussen (Rijks)overheden en ondernemers en voor overheidsorganisaties onderling. Met de Berichtenbox kun je gevoelige informatie veilig en eenvoudig delen, zoals vergunningaanvragen, bezwaren en registraties. Dit platform vervangt aangetekende of gewone post.
Veel overheidsorganisaties hebben al een Berichtenbox. Controleer of jouw organisatie een account heeft of vraag een account aan via de servicedesk op 088-0424400.
De Berichtenbox is onderdeel van de Generieke Digitale Infrastructuur (GDI). Dat is de basis voor veilige en uniforme digitale dienstverlening aan burgers en ondernemers in Nederland. Hiermee voldoet de Berichtenbox aan de eisen van de Dienstenwet. Dit geeft organisaties meer mogelijkheden om digitaal zaken te doen.
Heb je vragen over de Berichtenbox? Misschien staat jouw vraag tussen de veelgestelde vragen.
Achtergrond - 7 april 2025
De Berichtenbox voor bedrijven biedt gemeenten de kans om hun communicatie te verbeteren. Van belastingaanslagen tot vergunningaanvragen, alles kan nu sneller, veiliger en efficiënter.
Achtergrond - 27 december 2024
Juridisch adviseur Paul Hogenhuis vertelt hoe Noord-Brabant met de Berichtenbox haar communicatie transformeerde. Die aanpak inspireerde andere overheidsorganisaties.
Inloggen en toegang Hoe kan ik inloggen in de Berichtenbox? Om toegang te krijgen moet jouw overheidsorganisatie eerst een Berichtenbox aanvragen via de servicedesk op 088-0424400. Is de Berichtenbox aangevraagd? Dan kun je eenvoudig inloggen Lees meer over 'Veelgestelde vragen Berichtenbox Zakelijk '
Tekst samenvatting
Verschil met de Berichtenbox voor Bedrijven
Werk je aan de digitalisering van de overheid en heb je een vraag of een idee? Reageer via het contactformulier